SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Tuesday, March 3, 2015

MOODREPUBLIKTOURPENANG - PART 2


PART 2 ni cik zira nak cerita hebat tak hebat cik zira bawa khalisah sambil berdukung sambil pegang jubah yang berat berhelai helai tu mengharungi orang yang sangat sangat ramai sampai nak keluar nak jalan pun payah sebab cik zira masuk sedari pintu buka jam 10 pagi dan selesai semua jam 1 lebih tengah hari



bayangkan. cuba bayangkan gigih tak gigih.


pukul 8 pagi dah sampai duduk bersila tunggu pintu buka


cik zira bawa khalisah sebab tanak susahkan kena jaga khalisah ibu gi shopping pula. nanti orang kata apa. tapi ternyata, cik zira susahkan diri sendiri dan susahkan khalisah lagi. khalisah paling kesian. sebab dia penat sangat ikut ibu dia yang ntah apa apa ni. sampai kena langgar khalisah bersempit ibu dukung pun tak larat. tak makan dari pagi. sumpah cik zira tak buat macam ni lagi dah.

janganlah jadi macam cik zira ye. kalau ingat balik memang buat keje bodoh bawa khalisah tempat ribuan orang macam tu.

khalisah sampai satu tahap dia tak tahan sangat dia jerit kuat kuat , "tepi sikit. nak lalu!!" semua yang dengar senyum je.

cik zira banyak berhenti sebab tak larat dukung khalisah dengan bawa jubah berat. sampai last booth, dekat radiusite khalisah tertido kat bahu cik zira. tu dia memang tak larat sangat. duk termenung lama fikir macam mana nak buat dengan nak angkat jubah berat, nak dukung khalisah pergi dekat kereta park jauh.

lepas dah termenung fikir lama, cik zira minta jasa baik tumpangkan khalisah dekat booth radiusite. minta tolong staf situ jagakan. itu je cara yang ada. berlari pecut cik zira bawa jubah yang berat tu ke kereta. lepas dah letak barang berlari balik nak amek khalisah.

Ya Allah, tuhan je yang tahu betapa cik zira rasa diri ni bodoh sangat buat kerja macam ni semua. memang janji dekat diri sendiri taknak buat macam ni lagi. pertama dan terakhir.

selalu memang gi mana mana bawa khalisah. ada sekali tu pergi pasar kemboja yang panas panas dekat parit buntar tu pun bawa khalisah temankan ibu.

tapi kalini paling teruk. maaflah kalau sesiapa yang baca ni kutuk cik zira habis habisan cik zira terima. sebab memang dah kena marah teruk dengan femly.. =(

apa apa pun. terima kasih khalisah sebab jadi anak ibu dan banyak temankan ibu susah senang ibu. dulu masa duk jb setiap kali ada bazar pun khalisah ikut ibu meniaga temankan ibu. ibu sayang khalisah sangat sangat



khalisah main sendiri masa tunggu pintu nak buka


next entry : MOODREPUBLIKTOURPENANG - PART 3

bersambung ...


2 comments:

cik chinta said...

itulah, mmg akan angkut anak walo ke mana sbb xnk sushkan org jaga. sedgkan kt g soping. rs bersalah sgt.

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam zira,
takpa la
belajar dari kesilapan kan3

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails