SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Saturday, May 5, 2012

minum air masak.







manusia perlu minum air masak sekurang-kurangnya 3 Liter sehari. minum air masak ni memang baik sangat untuk kesihatan.






seingat cik zira lah, cik zira betul-betul minum air masak, maksudnya cuba minum air masak masa umur 20-an. bayangkan dari kecik sampailah ke besar, memang hidup dengan air manis setiap hari. paling tak suka minum air masak. sehari pun susah nak minum segelas kecik air masak. 





jadi, bila cik zira dah cuba minum air masak tu, cik zira cuba kurangkan minum air manis. kalau dulu botol tinggi yang dapat percuma beli 100plus tu jadi botol air masak cik zira. sekarang, botol tupperware warna MERAH pulak sentiasa menemani cik zira dan akan diisi air masak setiap waktu.





cik zira masih berusaha untuk minum 3 liter air masak setiap hari. masih tidak berjaya sebab paling banyak pun hanyalah 1.5 Liter, itu pun kadang-kadang tak sampai.






Insya Allah. kena didik badan ni minum air masak banyak-banyak sebab badan cik zira ni memang kurang air. berat dengan lemak-lemak sana-sini,,, hehe






~sekian~






k,adios!!!,,, by : ierarahman selasa 3 mei 2012 11.10 p.m.

2 comments:

Dira Aziz said...

kalau tak minum air masak memang rasa hydrated :D:D

HAZIRAH ABDUL RAHMAN said...

betul lah tu, setuju.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails