SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Friday, May 25, 2012

peringatan untuk diri.





huh, tajuk macam serius je bunyinya kan? 






di petang hari ni, cik zira cuma nak berkongsi dengan semua apa yang cik zira amalkan seharian. maklumlah, kalau dah jenis suka menulis, suka mencatat, sampaikan setiap hari pun kena tulis apa kerja yang nak kena selesaikan. padahal boleh je ingat dalam kepala. saja juga nak bagi nampak.






sebab apa tau. sebab bila cik zira tulis semua, cik zira akan ikut turutan kerja mana yang cik zira kena selesaikan dulu. jadi, bila dah selesai sesuatu kerja tu, cik zira akan tick. alhamdulillah, cik zira berjaya siapkan semua kerja yang cik zira tulis dekat papan putih tu setiap hari. 






bila dah tulis, selagi tak bertanda kerja tu, selagi tu tak puas hati kan. jadi, usaha juga bagi siap semua yang bertulis tu. jadi, dengan cara begini, ia menjadi satu peringatan kepada diri cik zira yang kerja atas dunia ni tak akan pernah selesai. makin banyak kerja yang datang. jadi, mana yang boleh kita siapkan, usahalah bagi siap.






kebiasaannya, cik zira akan catat semua kerja, bila balik dari sekolah. maksudnya, kerja yang cik zira catatkan tu, cik zira kena siapkan malam tu jugak. kalau tak boleh nak siapkan malam tu, sambung pagi esok sebelum pergi sekolah. cik zira kan sekolah petang. jadi, kena juga siapkan kerja yang dicatatkan sebab balik sekolah nanti kerja lain pula nak dicatatkan.


ini cik zira amek sehari sebelum hari guru. tu yang penuh sikit papan.




beli papan putih tu sebenarnya untuk mengajar tusyen. tapi, alang-alang dah ada. dah terpampang dekat bilik tu, baiklah gunakan dengan semanfaat mungkin. ye tak?






~sekian~






k,adios!!!,,, by : ierarahman jumaat 25 mei 2012 9.38 a.m.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails