SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Monday, March 11, 2013

check up khalisah 1 bulan


pertama kali bawa khalisah pergi klinik untuk check up umurnya sebulan. sebelum ni bawa khalisah masa dia dalam perut. masa check tu, khalisah dah 33 hari. check khalisah, check ibunya sekali.

mandikan khalisah pagi tu macam biasa dan pakaikan baju siapkan dia. temu janji pukul 9 pagi. kul 8 lebih keluar rumah. dekat je pun. cik zira bawa kereta, tok bik khalisah pegangkan khalisah.


khalisah beliakkan mata dia



punyalah lama tau. kitorang balik pukul 11 lebih. bayangkan! selalu cik zira check ngandung dulu kejap je. orang sangat ramai.


khalisah macam biasalah, tido je. dia bangun kejap nangis kuat nak susu. bagi dia susu. lepas tu sambung tido. masa masuk bilik nak periksa, kena bogelkan dia nak timbang dia bangun. dah siap tido balik. sampaikan masa nak enjit hepatitis pun dia tido, kejutkan tak nak bangun. amek, masa enjit tu dahlah jarum tajam kan, cucuk dekat peha plak tu. menjerit khalisah sampai takde suara, sampai naik biru muka dia. kesian sangat tengok.






yelah kan, orang besar cucuk pun sakit. inikan pulak baby kecik. tapi, pujuk lepas tu dia diam, tido balik. memanglah khalisah budak baik. buyut dengan tok bik dia cakap khalisah ni jenis tahan sakit. kalau tahan sakit dia akan tido lama. kadang-kadang ada baby demam kena cucuk, kena sunat kan. tapi khalisah tido je.


selesai check up untuk sebulan. next untuk 2 bulan, 18 mac nanti, birthday atok rahman khalisah. masa tu kena check dekat penang. ibu dengan khalisah nak balik penang plak. nak jalan-jalan. yay!! nanti nak balik simpang pulai jugak jumpa atok. khalisah dah rindu atok!


tak tahu macam mana gaya plak klinik dekat penang nanti. harap-harap kejap jela. amin.





~sekian~



k,adios!!!,,, by : ierarahman selasa 5 mac 2013 9.00 p.m.

4 comments:

Zaliedana said...

Wah nti khalisah nk dtg pg lah ya..1st time dtg ler yer khalisah syg.Ank kak ct esk ckup 3 bulan,tpi lusa bru g cucuk utk 3bulan lak..Bb klo bgi susu badan insyaAllah antibodi kuat n xank demam,ank2 akk salu pas cucuk ok jerk xnh demam..khalisah nti dtg pg meh jln2 umh auntie jumpa bb safiyya meh..

cik chinta said...

mmg lm klo g klinik ni. sbb rmi org. sbr je

HAZIRAH ABDUL RAHMAN said...

Zaliedana :

kak ct, sms lah kita. mana tahu nanti kat penang boleh jumpa. takpun kt datang umah akak ke. masak sedap-sedap tau.. =)

HAZIRAH ABDUL RAHMAN said...


cik chinta :

klinik kerajaan, biasalah dear

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails