SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Thursday, June 17, 2010

marah? sila bertenang



cara mengatasi marah versi cik zira :

  1. mula-mula kalo dah marah sangat, memang tak boleh kontrol, lepaskan jek
  2. cik zira lepaskan rasa marah sekali jek, lepas tuh terus senyap
  3. lepas tuh selawat banyak-banyak
  4. fikirkan yang positif jek barulah marah tuh reda sket
  5. lepas tuh fikir, kalo marah pon sendiri yang pening kepala, bek rilek jek sudah
  6. marah pon tak guna, bukannya boleh ubah pape, makin tension lagi adalah


jadi, nak marah boleh marah
tapi berpada-pada
macam cik zira kalo marah kat diri sendiri memang akan marah betul-betul
lepas tuh diam



kalo marah kat orang ke tak puas hati ke, pon jalan dan cara terbaik berdiam diri
marah pon tak guna
diam dan fikir positif



tapi paling geram dengan laptop ni ha
dia dah lama, dia uzur
selalu hang, pulak tuh time nak wat keje, nak cepat
dia boleh hang macam dah tak bernyawa
memang paling geram lah kalo jadi macam tuh
kena sabar tahap paling tinggi lah
ni pon, ngah taip entry ni dia buat hal, tp bersabar jek sbb ngah puasa
kalo tak, memang dah kena hentak dah laptop ni



cik zira ni kalo geram sangat ngan laptop ni memang kena hentak dah dia
sape yang tahu kelembapan laptop ni tahulah macam mana
org yg betul-betul sabar jek boleh guna laptop ni,,=)



tp takpe, walaupon selalu buat cik zira geram dan marah, laptop nilah yang telah banyak berjasa buat cik zira
dah bertahun bersama da,,
terima kasih laptop ku,,



sebenarnya masa taip entry ni tengah marah jugak
nak kan satu benda tuh tp tak tercapai
geram sangat
tp nak buat macam mana, benda dah nak jadi
saba jela,,



muka cik zira yang tersenyum,
masih tersenyum walau tengah geram,,
saba jela banyak-banyak






~sekian~



k,adios!!!,,, by : ierarahman rabu 16 jun 2010 7.25 p.m.

2 comments:

atty's said...

kena senyum selalu .senyum tu kan sedekah hehheeh..tgh senyum gak

hazirah abdul rahman said...

betul-betul,,senyum tuh pengubat marah sebenarnya,,=)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails