SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Friday, July 23, 2010

baju raya 2010?




ha, cik zira percaya, mesti ramai dah yang dah siap baju rayanya dan ada yang dah tempah awal-awal lagi kan?
yelah, tak lama lagi nak puasa dan lepas sebulan berpuasa, nak raya pula utk tahun 2010
kejap jek masa tuh nanti
sebab tuh ramai yang dah siapkan awal-awal sebab takut saat-saat akhir takde tailor nak jahitkan baju kan?





apa fashion baju raya korang tahun ni?
tema dan warna apa?





cik zira masih termanggu dan berfikir
cik zira kalau raya mesti nak fikir untuk diri sendiri dan untuk chenta2 hati jugak
almaklumlah, ktrg kalau raya jek, pagi raya mesti nak nampak sama-sama
barulah amek gambar bertiga cantik jek dengan baju raya bawu




kalau tahun lepas corak kotak-kotak, cik zira belikan kain untuk ktrg dekat Jakel kain thai silk
tahun ni entah lah ea
kena tanya chenta2 hati macam mana
dorang nak buat ke nak recycle baju melayu dorang jew
yelah, lelaki ni jarang nak buat baju raya tetiap tahun tp chenta2 hati buat jek sepasang tiap tahun untuk dipakai di pagi raya, kira baju melayu dorang banyak, nak recycle pon boleh
jadi, kena tanya dahulu
kira kalau dorang on nak buat baru jugak, kenalah cari yang sama tema dan sementara cik zira masih di rumah, lehlah siapkan pape yang patut untuk baju raya ktrg nanti
insya Allah





dan cik zira rasa, macam tahun ni nak pakai plain balik sebab tahun lepas dah petak-petak
tp tuh cuma idea sahaja, dan tgk sekarang ni fesyen kaftan menjadi trend plak kan
macam-macam fesyen dan gaya kaftan cantik-cantik boleh digayakan di hari raya ni
macam berkenan plak
jenis kaftan kain satin, alamak ai, memang pujaan kalbu
aduhai





dah siap tanya bik ani, bik ani boleh buat tak kaftan, dia kata boleh senang jek
kalo senang, cik zira pon nak blaja jahit kaftanlah
mana tahu lenkali leh wat sendiri




tgklah, kalo betul nak jadikan kaftan fesyen raya tahun 2010 ni, cik zira bagi tahu ye
ni duk berangan jek dulu
kain pon tak beli lagi sbb pape hal kena tanyakan chenta2 hati dulu macam mana





kira nak siapkan baju untuk raya pertama jek, raya lain-lain pakai jek baju mana yang ada
tak payah bazir-bazir, baju banyak
lagipon takut cuti raya tak lama kan tahun ni, mana leh berjalan dan melaram sangat
tapi untuk raya pertama itu dah mesti kena cantik-cantik,,
wajib!





sekarang masih berpuasa sunat syaaban
tak lama jek lagi nak ramadhan plak, lepas tuh syawal
alamak, kena tanya chenta2 hati cepat, kang baju raya takde plak tahun ni
takmo takmo, takmo terjadi begitu ~~






~sekian~




k,adios!!!,,, by : ierarahman khamis 22 julai 2010 10.00 p.m.

2 comments:

JAY said...

owh2, dah ada baju raya.. heh..:P

hazirah abdul rahman said...

ala,ni yang jeles neyh,,uhu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails