SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Saturday, November 20, 2010

kembara si mayam tonet di SK Taman Cendana





ahad lepas, 14 november, si mayam tonet cik zira bawa ke sekolah sempena ada hari terbuka sekolah






kengkonon jek kata nak stay sampai ke petang, penyudahnya, kul 9 lebih pagi, cik zira cabut sekolah jap gi hantar dia balik uma
bukannya dekat-dekat, perjalanan pergi balik dah sejam
mengada sungguh si mayam ni tau, kalau dah dapat menan dia, dan-dan tuh jugak nak balik, dengan mengantuknya lagi, yelah, teruja sangat nak ikut kak jira dia gi sekolah tengok buaya katakan, bangun bukan men awal, kul 5 pagi dah bising-bising dah bangun nak bersiap
mayam mayam, hehe






cik zira ajk urusetia dan kupon
pagi-pagi tuh memanglah busy jual kupon
yam dah penat nak tunggu, sian dia






lepas dah serah tugas, cik zira bawa mayam mulakan kembara dia dekat SK Taman Cendana itu, sekolah cik zira, dia tak sabar-sabar nak tengok buaya, tapi tak sampai pun lagi
jadi jenjalan dulu
perkara pertama untuk dia, belikan ais krim sebagai tenaga sebab dia dah mula ngantuk dan kepenatan


cekak MERAH kak jira dia beli tuh, nampak tak dia pakai? hehe




kemudian, jalan-jalan pusing tengok persekitaran
tunjuk mayam sekolah kak jira dia ni






pergi kat dewan terbuka, adalah kiddy ride, mayam dah tak sabar nak naik sebab ramai yang seangkatan dengannya dah naik, dia dah mula teruja tak sabar
jadi, bayarlah kupon untuk 5 minit, RM 3
yam pilih naik kereta warna hitam, suka sangat dia dapat bawa keta, macam naik kereta betul-betul plak sebab kena tekan minyak
dan sampai satu tahap, berlakulah accident kecil dimana maryam telah melanggar kak jira dia ni
orang kat situ sume tengok sebab cik zira menjerit kecil cakap sakit, yelah, dah kalau kereta langgar orang, mestilah sakit kan, walaupun kereta itu hanya kecil sahaja, tak pedulik, tetap sakit,, huhu






lepas puas nek keta pusing satu dewan terbuka tuh, ajak mayam tengok mini zoo, ada ular sawa kat luar pintu masuk mini zoo tuh, tanya mayam dia nak masuk zoo tak, dia kata tanak
tak jadilah masuk






buaya datang lambat
bila sampai jek, terus kena serbu dan mayam pun sama nak tengok buaya dia tuh
kan men lagi tekun dia tengok, intai buaya dalam kandangnya (eh, buaya pun duk dalam kandang ke?lantaklah, hehe,,)
kelakar tengok mayam, tapi bila disuruh bergambar dengan buaya tuh tak mahu pulak, takut katanya



 orang sume nengok buaya besar, 
si tonet tengok yang kecik sorang-sorang kat situ, hehe





dah tengok buaya, jalan-jalan lagi, tanya nak beli makanan ape, sumenya si mayam tonet tak mahu
sampai tempat mainan, dia berkenan dia mesin buih tuh yang keluar buih belon
belikanlah dia tuh, lepas dapat mainan dia, terus mengantuk kata nak balik, tapi memang betul pun dia ngantuk, cik zira pun apa lagi, terus ajak dia masuk kereta sebab tahu konpem dia takkan dapat bertahan sampai petang, tu baru kul 9 lebih pun dia dah tak larat, lagipun cik zira banyak keja nak buat, nak tanak kena hantar dia balik jugak






itu jelah kembara si mayam tonet di SK Taman Cendana pasir gudang sempena hari kantin yang lepas
beberapa jam sahaja dia berada di sekolah cik zira, tapi seronok sebab dapat jugak bawa dia lepas hari-hari dia cakap nak tengok buaya
harap dia happy lah~~







~sekian~








k,adios!!!,,, by : ierarahman khamis 18 november 2010 9.40 p.m.

2 comments:

uMmI NuR aIn said...

jom join contest..
u're tagged..http://sweetlikekisses.blogspot.com/

hazirah abdul rahman said...

orite dEar,, thanx jemput ye,, =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails