SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Thursday, September 29, 2011

nak kongsikan bersama satu ilmu





cik zira ada terbaca baru-baru ni, tu nak kongsikan lah. mana tahu masih ada yang belum tahu.






cik zira baca, tak elok dan tak baik kalau kita gunakan perkataan salam bagi menggantikan Assalamualaikum. terutama dalam sms. seringkali, dan cik zira jugak selalu gunakan perkataan 'salam' tu. rupanya, kalau nak guna kan pendek bagi menggantikan Assalamualaikum, boleh dan lebih elok gunakan perkataan 'As salam'. maksudnya lebih baik daripada 'salam' itu yang membawa maksud tidak baik. 






lagi satu, kalau jawab salam yang betul ialah Waa'laikumus Salam. bukannya waa'laikum salam.






dan lagi, jangan gunakan perkataan bye-bye jugak sebab maksud dia pun tak elok. jadi gunalah tata ke kan dari guna bye tu.






jadi, sama-sama lah kita perbetulkan mana yang salah kita buat selama ini. ubah gunakan yang betul dan membawa maksud yang baik. Insya Allah.






p/s betul atau salah cik zira tak pasti. tapi rasanya betul lah sebab dari seorang ustaz yang berkongsikan kebenaran. cik zira kongsikan dekat sini.






~sekian~






k,adios!!!,,, by : ierarahman rabu 28 september 2011 9.52 p.m.

2 comments:

SECRET IN THE HEART said...

Thanks for the info....

http://secretisssecret11.blogspot.com/

hazirah abdul rahman said...

you are welcome,, =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails