SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Friday, November 18, 2011

kalau dah namanya rezeki, usah ditolak bukan?





seperti yang ramai tahu, pelajar sekolah menerima wang sebanyak RM 100 daripada kerajaan. dan sekolah cik zira, SK Taman Cendana telah pun mengagihkan duit tersebut semalam, 17 november bersamaan dengan keputusan UPSR diumumkan.






Tuan Guru Besar diiringi polis untuk mengambil wang di bank dan sampai di sekolah semula. ada sekolah yang buat agihan berkali-kali sebab takut, yelah pegang duit banyak. tapi, nasib baik GB kitorang berani, dan semua yang dirancang berjalan dengan selamat dan lancar semalam. Alhamdulillah. yelah, budak sekolah cik zira hampir 3 ribu kesemuanya, kali dengan 100, bayangkan banyak duit GB bawa semalam.






dan bila duit sampai, guru kelas kena amek, bukan men suka pegang duit banyak. padahal bukan duit sendiri. macam cik zira, sekali dapat semalam RM 4300. banyak. dan kesemua 43 keping duit 100 tu diterima oleh anak-anak cik zira diambil bersama ibu bapa.






punyalah ramai orang kat sekolah semalam macam ada pesta dah tengok. mana yang nak amek duitnya, mana yang nak dengar keputusan UPSR nya. memang meriah lah sekolah. sekolah cik zira 48 orang dapat 5A dan keputusan diumumkan sendiri oleh Tuan Guru Besar.






cik zira selesai jek masa tinggal sorang lagi, terus turun ke bilik guru. penat dah dari awal tak makan apa pun. dah sampai kul 12 lebih terus ke bilik guru, amek makanan di kantin. solat zohor dulu baru makan sampai licin. lapar sangat.






dah selesai semua. kad majlis disember pun cik zira dah edar semalam, tinggal sikit je lagi tak sempat bagi. sampai rumah semalam pukul 2 lebih. rehat sekejap dan terus sambung siapkan fail peribadi kelas 2F sampai ke asar rehat jap dan sampailah ke maghrib. alhamdulillah dah siap.


cik zira semalam,,, =)




malam boleh layan bola. penat memang penat tapi bila penat semua kerja siap itu yang lega sikit tu,,, =)






~sekian~






k,adios!!!,,, by : ierarahman jumaat 18 november 2011 8.50 a.m.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails