SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Sunday, November 13, 2011

Nasi ayam penyet oleh bik ani




uh, semalam sangat best lah. bik ani kan macam biasa memang hari-hari masak sedap. tapi semalam bik ani masak nasi ayam penyet yang dia tak pernah masak sebelum ni. serius sedap. macam beli dekat kedai.





ayam yang sedap, sambal yang extra sedap. memang sambal terbaik untuk nasi ayam penyet. sangat suka!






sup, timun, kacang panjang, tempe dan tauhu. cukuplah semua bahannya. tinggal masuk mulut sahaja.


walaupun gambar tak secantik mana, 
tapi percayalah, memang sangat sedap!!





dua kali cik zira makan nasi ayam penyet bik ani semalam. seronok betul bila dapat makan sedap ni kan.






cik zira adalah heran bila orang suka sangat makan nasi ayam penyet. tapi bila tanya, dorang cakap sebenarnya terletak pada sambal dia tu, kalau sedap lah sambal, maka sedaplah nasi ayam penyet tuh. dan baru tahu, betul lah macam tu sebab sambal bik ani sedap. tu yang bertambah-tambah tu,,, ;)







~sekian~






k,adios!!!,,, by : ierarahman sabtu 12 november 2011 8.45 p.m.

5 comments:

sally wanny said...

dh lame tak pekena nasi ayam penyek...besnya...nyum..nyummmm

~azillakhalison~ said...

sedap,saye suke n selalu buat....

nak mintak resepi sambal bik ani cik zira tu boleh,mane la tau ,kene dgn tekak ni :)...

hazirah abdul rahman said...

sally wanny :



sedap kan kalau dah lama tak pekena tuh, bila lagi? hehe

hazirah abdul rahman said...

~azillakhalison~ :


wah, bestnya selalu buat. boleh makan selalu.



resipi ea? t kalau kita rajin tanya, kita buat entry ea. kita ni malas sikit nak tanya pasal resipi2 neyh,, ngee

~azillakhalison~ said...

hihi ok :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails