SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Wednesday, August 14, 2013

duit raya


Alkisahnya,  setiap kali hari ray sejak cik zira dan chenta chenta hati sudah bekerja maka perlulah memberi duit raya kepada sepupu sepapat yang ada. Dan setiap tahun jugalah kerja cik zira masukkan duit dalam sampul untuk cik zira punya dan juga si chenta chenta hati punya sekali.


Kezen belah abah dengan belah mak sekali.  Kitorang kasi kat yang masih sekolah lagi. Bagi yang termampu. Hehe. Macam cik zira dah ada duit tukar awal awal asingkan jadi x payah tukar kat bank. Tapi chenta chenta hati tukar duit singgit suh kakak merah ni masuk dalam sampul.






Bukan setakat masuk duit dalam sampul je bahkan masa nak bagi pun cik zira kena bagi kan skali. Kena bagi tiga sampul sekali dekat sume. Kat toky pun sama. Dorang segan kot. Seb bek tau ada kakak merah ni. Kalau tidak? ^_^


Setakat ni masih mampu bagi duit merah lrtak dalam sampul sejak mula bekerja.  T kalau dan bertambah bebudak kecik nak kena bagi kena kira bajet semula.  Hehe


Khalisah plak pertama kali beraya pertama kali dapat duit raya. Nanti masuk kan dalam tabung haji khalisah. Nak bagi duit khalisah banyak sebab nanti dah besar nak blaja ke apa ke kan srnang. Kot kot lah khalisah dapat gi haji awal ke kan :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails