SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Tuesday, April 28, 2015

Allah menguji..


Assalamualaikum wbt

setiap manusia Allah akan uji dengan pelbagai dugaan. setiap ujian dan dugaan yang Allah berikan tu nak menduga kita sebagai hamba ni sentiasa bersyukur dan selalu ingat pada-Nya ke tidak.

tahun 2015 ni agak mencabar. ada sahaja ujian. tapi sebenarnya setiap ujian itu buat cik zira berfikir. kenapa mengapa bagaimana?

kena selalu ingat Allah. minta doa pada Allah. manusia. tidak semua yang suka kan kita. tidak semua yang baik dengan kita. ramai yang tidak suka. ramai yang benci. walau banyak mana baik yang kita buat. walau macam mana lembut yang kita dah lakukan. semua nampak salah.


cik zira sentiasa belajar, sebenarnya diam itu lebih baik. berdiam sahaja. buat kerja sendiri. takyah campur orang sangat. kita tak kacau orang, orang pun takkan kacau kita kan.

apa yang dah jadi jadikan pedoman. sentiasa doa pada Allah supaya memudahkan dan melancarkan segalanya. Allah kan Maha penyayang pengasih dan pemurah. doa saja minta pada Allah. kuatkan hati berikan kesabaran yang tinggi.

jangan bergantung harap pada manusia. kita tak tahu manusia tu boleh diharapkan selama mana. bergantung harap sahaja pada Yang Esa, Allah. hanya Allah penentu segalanya.

doa. sabar. adalah sesuatu nanti Allah berikan. In Sha Allah.

1 comment:

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam zira,
sabor naaa
moga segalanya dipermudahkan AMIN

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails