SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Thursday, June 4, 2015

masih belajar bersabar


cik zira ni jenis ibu yang garang. suka jerit sato blok dengo. tangan cepat naik belasah khalisah. umo setahun pun khalisah dah kena belasah. jenis susah sangat nak bersabar. padahal khalisah buat silap sket je kena jugak teruk.

memang dari dulu zaman kecik suka belasah adik adik. tangan ni susah sangat nak control. susah!

kadang bila khalisah tido baru rasa menyesal belasah jerit marah dia. tapi kejap jelah menyesal tu. nanti bila khalisah buat salah sikit ibu terus menyinga balik. tapi khalisah ni kebal sebab dah biasa kena.

nasib baik ada kawan, dia selalu nasihat cik zira jangan biasa pukul anak. nanti budak tu tak takut sebab dah biasa. dia cakap lagi kalau kita marah ke jerit ke sama jugak benda dah jadi. dia selalu pesan cik zira suruh sabar banyak banyak dengan khalisah. dia kesian tengok khalisah macam tu selalu kena belasah dengan ibu.



kawan tu cakap macam ni, yang buat cik zira terkesan sangat, " zira dapat anak comel tapi dugaan dia nakal sket. tanak dengar cakap. sabar je."

dulu sangat teruk cik zira buat khalisah. padahal umo dia baru dua tahun. alhamdulillah, lepas dah banyak kali doa, minta Allah bagi cik zira sabar dah kurang dah pelan pelan. dah cuba banyak bersabar dengan khalisah.

khalisah ni memang suka uji kesabaran. dia suka tanak dengar cakap. buat ibu sakit hati. tapi ibu cuba. masih mencuba jadi ibu yang sabar. tangan dah boleh control. cuma jerit je tak boleh. kalau geram akan jerit sekuat hati. jiran jiran pun mesti dah faham dah sebab selalu dengar.

nak sangat jadi macam macam ibu lain yang kuat sabarnya. anak buat apa pun tak marah tak pukul. tapi tula tak boleh sesabar itu. ni baru anak satu ni. takpe, cik zira cuba mana yang termampu. In Sha Allah.

2 comments:

Rus Ina said...

huhuhu susah rupanya nk sabar ni...sy bila dok sorang mula nangis, sbb marah ank,tp tu la, jap je nyesal,lps tu wat blk..sian ank2...

Rus Ina said...

huhuhu..sian ank2, mungkin sbb penat keje kdg2 wat kita mcm lost..x blh kawal..sy pun sama zira..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails