SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Sunday, November 3, 2019

TIPS : berkorban untuk senang



cuba baca kata-kata di atas tu.

korang rasa kan?

kita semua Allah kasi pinjam 24 jam sehari. semua sama.

waktu kerja tu memang untuk bekerja. tapi bagi korang yang sama macam cik zira, suka meniaga dan cari side income, perlu dan kena korbankan masa rehat dan masa tidur tak boleh sama dengan orang lain.

cik zira takde masa rehat yang banyak. tido pun sama. cik zira tak suka tidur sebab kalau tidur rasa macam rugi masa tu sebab boleh siapkan kerja yang ada.

cik zira ni isteri dan ibu. buat kerja rumah setiap hari tak suka bertangguh. contoh, kalau basuh baju 2 hari sekali, masuk dryer lepastu terus lipat susun dan simpan. kalau tangguh pun paling lama sehari. iron baju la suka tangguh sket tapi tetap pastikan buat jugak sebolehnya.

rumah tak suka sepah. kena sentiasa kemas. masak kalau time rajin memang akan masak. kecuali kalau sibuk sangat order bajuarabkhredshop banyak masuk memang tak sempat masak.

dekat sekolah pun sama. cik zira pastikan kerja sentiasa siap awal. tak suka bertangguh. mana kena buat cik zira buat seawal waktunya.

masa bila setel bajuarabkhredshop?

masa yang rehat yang cik zira korbankan tu. masa tido yang cik zira korbankan tu. orang lain boleh berehat rehat. cik zira atur masa yang cukup untuk buat semua kerja. semua sendiri.

semoga diberi kesihatan dan kekuatan buat cik zira setiap hari untuk bekerja menguruskan rumah dan anak anak juga side income bajuarabkhredshop ni. semoga sentiasa dimurahkan rezeki untuk cik zira dan keluarga dan buat semua yang membaca ni. aamiin

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails