SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Wednesday, July 7, 2010

wajah-wajah sebagai cikgu praktikal




aik, kenapa rasa entry hari rabu ni macam entries mengimbau kenangan ea?
kalo entry pagi tadi cerita kenangan semasa di UUM, entry kali ni cik zira nak ingat balik masa jadi cikgu praktikal di sem akhir beberapa bulan yang lepas




sesungguhnya, apa yang boleh dikatakan, 10 minggu menjadi cikgu praktikal di SK Batu Lanchang, Penang, iaitu sebuah sekolah terbaik di Penang, merupakan pengalaman yang takkan dilupakan tapi tak mahu diingat




pernah menangis sekali masa di minggu kedua kerana kebiadapan pelajar-pelajar dan kerana Lesson Plan masih tidak elok lagi, yelah, awal-awal minggu kan
tapi, hari demi hari dah dapat rentak dan dah dapat terima budaya sekolah itu, gurunya, pelajarnya dan ibu bapanya,,




dan, alhamdulillah, 10 minggu berakhir dan sangat gembira dah tak payah lalui semuanya lagi di sekolah itu, pengalaman memang mengajar dan berharap sangat dapat posting nanti akan dapat sekolah yang jauh lebih baik muridnya daripada sekolah praktikal ini, insya Allah




dekat sekolah masa praktikal tuh, takdelah melaram sangat
biasa-biasa jek, tp seronok bila budak-budak puji cantik, tersenyum jelah bila kena puji
ala, lagipon cikgu praktikal, dorang kan men lah puji, kalo cikgu dah lama kat situ, dorang pun jemu,,ngee




jadinya, cik zira nak tepek sket gamba-gamba cik zira masa buat praktikal tak lama dulu




MERAH harus duluan ^__^


hari pertama praktikal - 1 februari 2010










agak-agak kan, masa dah keje nanti, ada ke nak amek gamba sebelum pergi keje lagi macam masa praktikal?
macam manalah keje nanti kan?





masih menanti dengan sabar
dalam hati selalu berdoa supaya dapat posting tempat yang terbaik dan dapat mengajar dan bekerja dengan baik
selalu minta doa yang begitu
insya Allah, mana pon diberikan tempatnya, cik zira akan cuba menjadi cikgu yang baik untuk anak-anak murid nanti,,
tolong doakan sama ye,,=)





sementara tak dapat surat posting lagi, mahu berehat-rehat manfaatkan cuti yang ada,,
tanam anggur dengan jayanya,,
buat junior-junior terutama budak-budak B. Ed TEYL, kuatkan semangat k, tak lama jek lagi nak habis, ktrg dah habis da,,hee
^____ ^






~sekian~




k,adios!!!,,, by : ierarahman rabu 7 julai 2010 8.34 a.m.

4 comments:

xkenalmakexchenta.blogspot.com said...

wah rangginyer cgu kiter..
niy mesty kene ngorat nanti niy..

ratna said...

guru kerjaya mulia. saya menyesal pulak tak amik jadi cikgu. good luck yer..

Ayuni said...

ktorg 2 tahun ag kak zira.huuu

hazirah abdul rahman said...

xkenalmakatakcinta~~ takdenye kena ngorat,budak nakal2 adela dEar,,huhu


ratna ~~ thanx sis!


ayuni~~ takpe,pelan2 k,,=)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails