SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Tuesday, October 5, 2010

pekena cendol pulut





hi semua
sudah makan? kalau belum cik zira nak cerita pasal makanan ni,, jom baca!






tengah hari tadi cik zira pergi ke taman perling nun mengambil barang dan duit tempahan nasi hari ahad hari tuh, lepas jek amek barang amek duit, terus balik tapi sebelum tuh singgah kampung melayu isi minyak keta dan pergi beli cendol kat Chendol House kat kg melayu tepi jalan tuh. selalu pandang jek, hari ni tadi baru cuba






cik zira beli cendol pulut 2, cendol kacang 2. 4 mangkuk semuanya dibawa balik plus pisang goreng RM2.
kedai Chendol House ni kat Kg Melayu tau, dekat jek dengan rumah Mertua Juliana Banos tuh,,
harga cendol dia boleh tahanlah, harga standard. selain cendol, macam-macam ada jual kat situ. kelapa jelly lah, dadih, telur pindang, nasi lauk, pisang goreng dan segala jenis gorengan ada


 cendol yang dibeli, yang dah buka tuh cik zira nak ngap ngap!!

pisang goreng RM2, sampai-sampai jek dah tinggal sket 
sebab cik zira telan bape biji dalam keta,, ngee





harga cendol dia cik zira tengok untuk yang bungkus adalah RM1.50 untuk cendol biasa. RM2 untuk cendol pulut, cendol kacang dan cendol jagung. untuk cendol special RM2.50. kalau makan kat situ, tolak 50 sen.






balik-balik terus pekena cendol pulut itu, dahlah tengah hari panas, makan cendol sejuk-sejuk kan, sedapnya tekak ni rasa...hee







dahlah, kang ada plak malam-malam ni cari cendol,,, ^__________*








~sekian~








k,adios!!!,,, by : ierarahman selasa 5 oktober 2010 2.39 p.m.

3 comments:

✿ Nadya Ahern ✿ said...

suka sangat cendol pulut =)

puterihannan said...

sedapnya cendol pulut.. dh terasa2 kat lidah cendol pulut yg sedap kat ipoh nih... :D

hazirah abdul rahman said...

Nadya Ahern ~~ yep, kt pun suka jugak,, =)


puterihannan ~~ ada ea cendol pulut sedap kat ipoh, t gi sana leh rasa lah, kat mana ea kak?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails