SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Thursday, December 2, 2010

Kaca Mata





cik zira ialah seorang manusia yang rabun
sejak tingkatan 1 lagi dah pakai cermin mata rabun
orangnya rabun jauh






setiap tahun spek akan berganti baru
tapi itu dulu
dan prenah ada spek bingkai warna MERAH kesayangan hati tetapi hancur musnah dik dilanyak diri sendiri






power cik zira sekarang adalah dalam 300 lebih plus silau






cik zira mula memakai kanta lekap pada tahun 2008 kalau tak silap
suka sebab senang tapi kena pandai jaga


ini adalah mata tanpa kaca mata tapi berkanta lekap




nak pakai cermin mata ni bagi yang bertudung kena tengok jenis bingkai dia jugak
ada cermin mata yang tak sesuai untuk bertudung nanti takut tudung tak jadilah apelah kan
jadi, kena pandai cari cermin mata yang sesuai dan yang menyenangkan sekiranyak tidak mahu berkanta lekap





sekarang, cik zira ada 2 cermin mata yang digunakan
1 untuk pakai di rumah power 3 ratus lebih
dan yang terbaru power 300 jek sebab ikut power kanta lekap, tersilap buat, patut ikut power spek mata lama, apelah, kenalah pakai jugak walaupun hakikatnya bila pakai, tak nampak jugak sebab power tak cukup






spek mata baru tu cik zira beli bingkainya di Jalan Masjid India
nampak cantik teruslah rembat kan ape lagi nak tunggu
seb bek takde warna MERAH, kalau ada memang terus sambar






bingkai tuh harganya RM 10 sahaja dan buat cerminnya RM 100
total RM 110 sahaja
ha, kan dah jimat tuh, kalau buat baru kat kedai cermin mata paling murah pun RM 150, belum yang ada jenama lagi kan, lagilah mahal
ni kira dah jimatlah bape puluh hengget






tapi, kena jaga-jaga jugak, ada sesetengah kedai cermin mata, dia tanak buat sebab takut bingkai tuh patah sebab bingkai murah kan
kena tanya dululah






lepas ni, kalau terasa nak beli spek lagi, pergi cari yang murah-murah jek pastu gi kedai wat cerminnya
pastikan lenkali kalau nak buat baru, kena cari bingaki MERAH yang cantik
^___________^







~sekian~








k,adios!!!,,, by : ierarahman selasa 30 november 2010 3.21 p.m.

2 comments:

Ajid said...

Cantik!

hazirah abdul rahman said...

cermin mata itu ye cantik?
haah, tapi dah patah,, huhu,, =(

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails