SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Thursday, May 26, 2011

shopping at giant






biasalah kan, kalau masuk gaji mesti ada je barang nak dibeli dan mana lagi nak pergi kalau tak ke giant yang hanya tak sampai 5 minit dah sampai dari rumah.







semalam punya ceritalah ni. awal pagi dah keluar umah. pergi poskan surat berkaitan dengan pengesahan pelantikan tu dan beli tiket dekat pasar larkin. selesaikan 2 kerja tu.






dari larkin terus ke giant. masuk car wash cuci kereta. tinggalkan kereta dekat situ terus jalan kaki nak masuk giat tapi belum buka lagi. dah pelik dah. rupanya tengok jam belum pukul 9 lagi, lagi 4 minit macam tu. menunggulah dekat luar dulu sampai dah buka.






dah buka je terus masuk dan ambil troli sebab banyak barang nak beli, bik ani kirim sekali.






cik zira suka gaya cik zira bershopping bila time berjimat ni. memang akan terus pergi ambil barang yang memang nak kena beli. takkan lengah-lengah punya. plus dah tahu semua barang ada kat mana, jadi bertambah cepatlah kerja cik zira bershopping. pantas dan lekas!







barang sendiri ikut senarai, belikan barang rumah sikit pun ikut senarai. jimat katakan, hehe






kemudian amek barang bik ani kirim macam biasalah, tepung + gula + minyak. barang untuk jualan kuih kerianya. sampaikan cashier pun tanya, jual kuih ea? tahu-tahu je kamu kan,, ;)






dan inilah hasilnya barangan dalam troli. semua dah cukup. memang tak over the budget walaupun ada amek coklat dan air yogurt yang tiada dalam senarai, hehe







seronok rasa kalau bershopping ikut bajet, takdelah nak amek suka hati je. kan jimat macam tu, takdelah membazir sana sini. maklumlah kalau dah ada gaji sendiri ni, dah tahu macam mana susah nak dapat duit, baru tahu nak jimat,,, ^____*







~sekian~








k,adios!!!,,, by : ierarahman khamis 26 mei 2011 9.45 a.m.

5 comments:

nasazfrog... said...

cik zira banyak betul tepung beli,,, nak masak apa tuh.....

si tuan putri kiUt said...

betul tuuuuuuuuuuuuuuuuuu.... belanja ikut bajet...hehehehe

baru nak tny tepung tu nk wat mandi ke....hhahahah lariksss

hazirah abdul rahman said...

nasazfrog...




makcik jual kuihlah, kan da cite dia kirim beli barang,, ;)

hazirah abdul rahman said...

si tuan putri kiUt




buat kuihlah kak, kan dah cite tu kat entry,, huhu,,

si tuan putri kiUt said...

hehehe ye bukk...aduh amponnnn!...:D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails