SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Tuesday, June 28, 2011

props - payung





kadang-kadang kan bila bergambar ni mesti nak jadikan apa-apa sebagai props 
bagi mengindahkan lagi gambar dan menaikkan seri kononnya






terutama bila nak amek gamba untuk acara tertentu ke seperti pra perkahwinan dan sebagainya






bukan maksudnya di sini cik zira dah nak berbicara pasal kahwin, eh, bukan-bukan, jauh terpesong dengan niat sebenar entry ini,, hehe






maksud sebenar cik zira ialah props memainkan peranan dalam penghasilan sesuatu gamba kan? tak kisahlah ianya kecil mahupun besar, tetap memberikan impak kepada gambar yang diambil.






dan, props yang cik zira ingin perkatakan dalam entry ini ialah PAYUNG. ye, payung. bukan payung mahkota tau, payung biasa tu. payung sekarang macam-macam rupa dan bentuk dan ianya memang sesuai digunakan sebagai props ketika anda mengambil gambar. dengan menggunakan payung, berbagai aksi dan gaya boleh dihasilkan.






daripada anda berdiri seorang diri, bila adanya props payung di tangan walaupun gambar itu nanti bukan berbicara tentang panas mahupun hujan, namun tetap ada perbezaannya daripada bergambar seorang diri.






faham tak apa cik zira cuba sampaikan ni ea? harap-harap fahamlah ye,,, ^___*






cik zira bagi contohlah senang ea.






ini 2 gamba cik zira bergambar dengan payung.



 payung ini payung warna-warni namanya sewarna-warni baju jugek

payung ni ala-ala english style




cuba bayangkan kalau takde payung dalam 2 gambar di atas? mesti akan nampak lain kan?






jadi, walaupun hanya dengan menggunakan payung, gambar yang terhasil tetap ada kelainannya walaupun hanya secara minor sahaja.







dan macam gamba di bawah ini pula, props payung ni digunakan sebaiknya,,, ^__^


walaupun payungnya nampak separuh sahaja,, huhu





~sekian~






k,adios!!!,,, by : ierarahman ahad 26 jun 2011 9.49 p.m.

2 comments:

[ naim | fira ] said...

dear iera, i'm one of ur silent reader. xpernah komen pn b4 this. tp slalu bc ur blog. hehe :)

nk tnya, awk beli kt mana eh payung warna warni 2? cantikla..

ade size besar x? sy pernah tgk size besar..cute gak 4 props. 2 org leh masuk under dia :)

hazirah abdul rahman said...

hi dEar, thanx sudi baca blog kt dalam diam,,, terharu sangat,, =)



oh, payung tu kt pau akak sedara buat bergambar, rasanya payung avon, besar jugaklah tapi takdelah besar sampai 2 org boleh masuk. tp kan awak, kt rasa ada je jual kat kedai payung yang warna warni tu, cuba carik. nak buat props jugak ea,,, ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails