SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Friday, October 21, 2011

sushi oh sushi




rabu malam BFF datang melawat cik zira ni yang dah lama tidak bersua muka. BFF macam tahu-tahu jek cik zira dah lama tak makan sushi, maka dibawakannya sushi set besar tu untuk kawan baiknya ini. terima kasih banyak ye BFFku. malam tu jugak lepas BFF balik terus menikmati sushi sambil dicicah sos cili life.



sedapnya,, nyum nyum




sebenarnya kan, dulu sumpah cik zira tak suka sangat sushi ni. pernah cuba tapi muntah balik sebab tak sedap. tapi sejak setahun dua ni baru belajar makan balik. itu pun mami cik zira kat penang tu yang ajar. dia kata cicah dengan sos kalau tak makan dengan sos sushi yang tak sedap tu. sejak tuh, asyik nak makan sushi jek. selalu memang beli kat jusco jek yang dah siap pek tu dan amek yang kecil RM 6 lebih tuh. tak pernah amek yang besar. sekali, BFF bawa yang besar tu, memang apa lagi, gembira tak terkatalah kan. dah nama orang pantang jumpa makanan, gembira dia lain macam tau!






padahal sebelum makan sushi dah makan tau. konon je skang malam kata tak nak makan, tapi tetap je kan. hati je kata tak nak makan malam dah, tapi mulut tetap makan, apa kisah. susah betul kan nak diet kalau jenis orang pencinta makanan ni. aduhai






yang besar ni ada 26 biji, dengan 9 jenis berbeza. cik zira makan habiskan yang kecik dulu. lepas tu yang ada berpasangan tu, makan satu nya dulu. bukan main, makan pun kena ada strategi. biasalah kan. sebab yang sedap selalunya akan makan kemudian kan kan.







set yang patut boleh makan 4-5 orang dihentam oleh cik zira sorang. dah sampai nak sesak nafas makan sushi tu, akhirnya mengalah bila ada lagi beberapa biji memang tak larat nak habiskan. masuk dalam esbok esok pagi makan habiskan. heaven betul rasanya dah rasa macam orang jepun makan sushi malam dan pagi. haha






tiba-tiba terfikir. makanan apalah yang cik zira tak suka makan selain durian itu ye. em, rasanya memang lagi banyak makanan cik zira makan dari yang tak suka makan. biasalah kan, cik zira kan pencinta makanan dan setiap kali makan, kita harus menikmati makanan kita itu dengan sebaiknya. itu yang cik zira lakukan,,, =)






~sekian~






k,adios!!!,,, by : ierarahman khamis 20 oktober 2011 9.10 p.m.

6 comments:

~azillakhalison~ said...

wahh2..bukan men lagi melayan sushi die..hehe...kite pon suke jugak sushi..selalu beli kat tesco je...xpenah beli kat jusco punyer..huhu ape2 pon boleh janji sushi...

dulu mase time student2,ari2 makan sushi..haha...cakap kepon xjugak pandai...ngeeee :P

Ekmi Rabat said...

saya kurang minat sangat dengan sushi tu tapi sushi buatan sendiri boleh la makan. mujuq dulu time blajaq Jepun sensei ada ajaqkan

si tuan putri kiUt said...

nak sushiiii jugakkkkkkkkkkkkkkkkkk..... adoi semua nakkk ni caner?

hazirah abdul rahman said...

~azillakhalison~ :


wah, sama lah kt, tp kita tak makan sushi masa belajar pun,, habis blaja baru pandai makan,, ngee



tesco ada ea? tak pernah perasan plak. rasa macam takde tu yang sellau layan jusco punya. takpe, pas ni nak cuba yang tesco punya plak,,, =)

hazirah abdul rahman said...

Ekmi Rabat :


ala, lagi best pandai buat sendiri. bestnya,,,



lagi jimat dan bila nak makan boleh je buat sendiri. untung awak,,, =)

hazirah abdul rahman said...

si tuan putri kiUt :


ayok kak, macam mana ni? cepat beli semua,,, ^___*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails