SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Thursday, December 8, 2011

Resipi abah : cendawan capsicum blackpepper




wah, resipi abah pun boleh masuk blog cik zira. eh, mestilah kan, sebab apa yang abah masak semua senang-senang dan sedap.





macam lauk kat bawah ni, tak sampai berapa minit pun dah boleh siap untuk makan. mudah sangat!






Tajuk resipi : Cendawan Capsicum Blackpepper






bahan-bahan :


1. cendawan 1 peket
2. lada capsicum - merah dan kuning
3. blackpepper ditumbuk kasar
4. bawang merah dipotong halus
5. bawang putih dipotong halus
6. garam secukup rasa
7. sedikit serbuk kunyit
8. sos tiram






cara-cara memasak :



1. tumis bawang merah dan bawang putih dan lada capsicum.
2. letakkan serbuk kunyit, gaul rata.
3. letakkan blackpepper.
4. jika terlalu kering, tambahkan sedikit air.
5. masukkan cendawan dan goreng sehingga rata. masukkan sedikit sos tiram.
6. siap. dah boleh dihidang panas-panas. makan bersama nasi putih. sedap!






senang kan. mudah. selain boleh buat cendawan goreng. boleh jugak masak macam ni. atau masak dengan sos tiram. memang sedap.






selamat mencuba!






~sekian~




k,adios!!!,,, by : ierarahman rabu 7 disember 2011 8.25 a.m.

4 comments:

suezen said...

sedapp nyer

~azillakhalison~ said...

i like cendawan....uhh sedapp

hazirah abdul rahman said...

suezen :


sedap sedap. simple dan sedap,, =)

hazirah abdul rahman said...

~azillakhalison~ :


saya juga sukakan cendawan dan semua makanan saya suka,, ngee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails