SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Sunday, February 19, 2012

cikgu zaman sekarang.





kalau kita perhatikan cikgu zaman dulu dengan cikgu zaman sekarang banyak sangat bezanya. dahulu pergi sekolah mengajar sahaja keutamaan dan perkara rutin harian. berbezanya dengan cikgu zaman sekarang yang bukan sahaja mengajar tetapi juga turut bekerja sebagai kerani dengan kerja dan fail yang banyak perlu disiapkan. tambahan pula semuanya sekarang key in dalam program online.






kalau habis kelas masuk bilik guru tu bukan sahaja habiskan menanda buku tapi banyak kerja-kerja lain perlu disiapkan. betul, cikgu zaman sekarang tidak semudah macam cikgu zaman dulu-dulu.






sebab itulah kalau dengar orang cakap, " alah, jadi cikgu senanglah.", itu memang akan buat cik zira geram betul. cuba yang cakap tu jadi cikgu, baru dia tahu macam mana.


KERJA




setuju tak cikgu-cikgu zaman sekarang? terutama cikgu-cikgu sekolah rendah sekarang, aduhai, semuanya dokumentasi, semuanya kertas dan fail. tak percaya, tengoklah sendiri bagaimana keadaan cikgu-cikgu sekolah rendah dekat sekolah sekarang. lepas dah tengok, baru percaya.






pendek kata, tak ada kerja yang senang dalam dunia ni.






~sekian~






k,adios!!!,,, by : ierarahman jumaat 17 februari 2012 9.14 p.m.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails