SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Tuesday, February 21, 2012

kuih koci yang sungguh nyum nyum!!





ahad baru-baru ni, bik ani ada buatkan kuih tempahan untuk majlis sedara di kampung melayu. 3 jenis kuih bik ani buat, karipap kuih kaswi dan kuih koci.


dalam pembikinan. atas karipap bawah kuih kaswi



cik zira nak bercerita pasal kuih koci bik ani ni ha. memang sedap sangat! bukan puji sebarang puji, tapi memang sedap. sayang sangat buat takde lebih. cik zira makan satu jek. dahlah asyik pergi dapur jek nak makan lagi tapi buat cukup-cukup untuk kenduri tu. dahlah pergi majlis tu kuih koci dah habis, kempunan. laku sangat. semua pun puji kata kuih koci bik ani sedap. bukan cik zira sorang je puji tau!







kuih koci bik ani special. mula-mula kukus yang bebola hitam iaitu tepung pulut hitam dia tu yang intinya kelapa manis. lepas tu salut pulak dengan adunan tepung bersantan tu. kemudian kukus lagi. 







bila dah siap, makan, memang terbaiklah! sangat-sangat sedap! agak susah nak dapat di mana-mana. serius cakap! rasa macam nak order sendiri kat bik ani untuk sendiri makan,,, hehe.






masa pergi majlis tu, ramai sangat puji kuih koci bik ani sedap. sampaikan cik zira nak makan pun dah habis. kecewa lah! nasib baik kat rumah dapat makan jugak sebiji. kalau tak, lagilah kempunan.






bukan sahaja pakar memasak lauk pauk, kuih muih juga serahkan sahaja pada makcik ku yang seorang itu, bik ani aka mahani mukri. semuanya sedap-sedap hasil tangan beliau. yang untungnya siapa? cik zira lah! hari-hari dapat makan sedap. hari-hari perut muncit!,,, ^____*







~sekian~






k,adios!!!,,, by : ierarahman ahad 19 februari 2012 7.28 p.m.

3 comments:

~azillakhalison~ said...

zila pon suke koci..koci santan tu..uishh

adarnadzmie said...

memang sedap kuih kochi tu...:)suka sgt akak tau...

hazirah abdul rahman said...

akak tak rasa yang ni lagi kak. lagi power!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails