SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Wednesday, May 9, 2012

mereka sangat gembira,





kisahnya semalam, cik zira buat Milo Shake dengan anak-anak 2A untuk tajuk Food dan untuk kemahiran mendengar dengan mengikut arahan mudah yang diberikan.







punyalah dorang sangat teruja nak buat air milo ni. semua sekali bawa barang yang cik zira suruh bawa. cik zira pun bawa sama macam dorang bawa, letak milo dan susu pekat dalam bekas. cik zira bawa ais untuk dorang tapi sayang ais keras tak bawa batu lesung nak ketuk. ada yang tak dapat ais, cik zira pun tak dapat.






punyalah suka sangat bila dapat buat air sendiri dan cik zira bangga sebab dorang ikut arahan dan tak sepah pun atas meja. semua buat dengan kemas dan bersih. cik zira memang bila buat apa-apa tak suka sepah-sepah kotor-kotor. dah siap pun kena kemas meja. mana yang dah tak guna kemas dulu.


si Raihan ni minum sampai habis. 
kawan-kawan lain sume tinggalkan sikit bawa balik,, ;)




sebenarnya ada video cik zira amek semalam tapi tak sempat nak upload lagi sebab saiz besar sangat. nanti kalau ada, cik zira kongsikan dekat blog MERAH ni ye video anak-anak 2A cik zira tu.






suka sangat sebab sekurang-kurangnya anak-anak cik zira tu dah belajar satu perkara baru, cara nak buat milo ais yang mudah. tak payah guna air panas pun dan yang penting SEDAP!!


seronok sangat!




bukan dorang je happy, teacher hazirah pun happy sekali tau.






~sekian~






k,adios!!!,,, by : ierarahman selasa 8 mei 2012 11.20 p.m.

5 comments:

Alia Arul said...

untung jadi anak murid cik zira.. ade aktiviti dalam kelas mcm ni la best..

Alia Arul said...

bestnye ade aktiviti macam ni dalam kelas..

HAZIRAH ABDUL RAHMAN said...

kita nak jadikan pengajaran dan pembelajaran bahasa inggeris dalam kelas. nak anak-anak tu rasa seronok belajar bahasa inggeris,,, banyak lagi aktiviti lain yang best-best,, =)

Alia Arul said...

walau aktiviti tu simple, tertarik jga minat murid nk belajar kn..

my sis amek TESL, ni tengah prektikal, die ajar english mcm cik zira,, (^_^)

HAZIRAH ABDUL RAHMAN said...

haah, dari tak tahu buat air milo, dah tahu buat sendiri, hari-hari nak buat kat rumah.


jadi cikgu ni kena kreatif. jangan ajar yang sama dan membosankan. bagi anak-anak murid excited setiap kali kita masuk kelas. Insya Allah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails