SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Friday, October 9, 2015

Tips : simpanan sayur


cik zira ni jenis orang yang suka siapkan sume kemaskan aturkan sume supaya senang nak buat keje. salah satunya tentang lauk basah dan sayur. biasa kalau ayam udang sotong daging ikan lauk basah ni, suamiku yang akan bawa balik dari paso. dapat je memang cik zira siang apa yang patut bersihkan dan asingkan masuk ke dalam freeze mat tupperware. ada 4 bekas asingkan ikut bekas.

kalau isi ayam yang banyak banyak tu cik zira potong kecik kecik untuk masak lauk macam paprik ke ayam goreng kunyit ke. potong siap siap t nak masak dah senang,

samalah macam sayur. tak kiralah suamiku beli atau cik zira sendiri yang beli memang akan kemas simpan dalam bekas potong siap siap. biasanya kalau cik zira yang beli sayur memang banyak. entah apa lah beli sampai boleh buat stok 2 minggu sebab makan berdua je kan. cik zira memang makan sayur banyak.



kalau carrot tu cik zira memang akan potong siap siap. kangkung pun siang terus. kacang buncis potong sesiap. sume kemas masuk dalam bekas. barulah cantik je dalam esbok tu nanti.

nak masak pun senang takyah dah nak potong siang bagai. tinggal bawang je. lain sume dah siap.

mudah kan?

2 comments:

cik chinta said...

btul2. klo bawang pon sme siap kopek. nk masak tgl potong campak je

BookwormNablue said...

Assalamualaikum,teacher hazirah...saya ni pernah belajar di sktc...dan juga pernah belajar dgn teacher hazirah...masa klas ganti thun 2011...teacher mmg best dan sporting...x sangka teacher zira active blog...hihi...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails