SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Sunday, July 18, 2010

bawa bekal



semalam petang dalam kul 6 lebih, BFF jemput kat umah bawa gi IPTI sebab budak-budak sekolah dia ada perform teater tajuk Rumah Warisan dekat dewan IPTI tuh
IPTI dengan uma atok cik zira tak jauh, 5 minit jek cam tuh, dekat jew





oleh sebab masih berpuasa sunat seperti biasa, sebelum nak pergi tuh jenguklah tudung saji
lepas tuh tgk, alamak ai, sume sedap-sedap, terus bik ani (makcik cik zira) tanya nak bawa bekal ke, cik zira ape lagi, laju jek angguk kepala
bik ani terus keluarkan bekas makan dengan bekas air untuk cik zira tapau semua kenikmatan itu





bawalah bekal nasi, ayam kepak masak merah, sayur campur, tempe goreng, lauk lemak cili api lepas tuh kuih cucur badak 2 biji
ada roti jala tapi sebab dah tak muat dan memikirkan tak sempat kot nak makan semua, roti jala tak bawa pon





azan jek, minum air sunquick dulu, lepas tuh solat maghrib
BFF sibuk sebab dia incharge jaga VVIP, jadi cik zira berseorangan sahaja makan buka puasa dengan bekalan yang dibawa dalam kereta BFF, buka lampu makanlah dengan nikmat,,hee





sekarang hari-hari buka puasa makan nasi dan lauk yang sedap-sedap
bik ani masak sedap, suka sangat makan kat uma
makan pon berselera jek sbb makan nasi dengan lauk kan lepas tuh ada lah makanan sampingan
macam semalam roti jala dengan cucur badak
ada sekali tuh popia goreng la, roti la, macam-macam ada
kira rumah atok ni mewah dengan makanan
tak payah risau lah,,hee




sebab tuh semalam pergi tgk teater pon bawa bekal sbb makanan sedap
lagipon tak payah susah-susah nak cari makanan dah nanti kan
BFF mesti sibuk, kena pandai-pandai bawa diri lah




makan pon cepat-cepat sebab nak masuk dewan kul 8
tu pon lambat 6 minit cenggitu, BFF pon dah kol risaukan BFF dia ni,,hee
tapi tu lah, makan dalam keta, pakai sudu plak tuh makan ayam, tak rasa nikmat sangat
makan mana yang boleh, lebih tinggalkan dalam bekas tuh balik makan bagi habis




balik punyalah lapa, yelah duk dalam dewan kan air cond
balik-balik sampai umah jek, dalam kul 11.15 cenggitu, terus duduk kat meja makan, buka tudung saji
ratah kepak ayam sampai licin, lepas tuh habiskan lauk sayur goreng, makan ikan masak lemak cili api tuh, makan roti jala sebiji dengan makan cucur badak lagi 1
ha, betul-betul melantak cik zira balik tuh, makan sungguh-sungguh
yelah, masa berbuka tadi makan dalam keta kan, tak selesa sangat
bila balik uma, makan sepuasnya





hari ni buka puasa mesti makan sedap lagi
selalu memang takkan tgk ada makanan ape pon, azan jek terus buka tudung saji
cik zira ni senang, tak cerewet makan, sumenye bedal, lagi-lagi yang bik ani masak, sumenye sedap jek, makan pon berselera




teringin nak makan GCB ni, tadi gi pasar lakin tgk McD, ada gamba GCB
tapi tulah, sebab puasa kan, leh tgk gamba jela, kalo tak puasa, memang dah rembat dah satu
tgk macam mana ye, malas nak keluar, memanglah tak dapat makan,,hee





buat yang sama-sama berpuasa macam cik zira, selamat berbuka ye nanti,, ^___^







~sekian~




k,adios!!!,,, by : ierarahman ahad 18 julai 2010 1.30 p.m.

5 comments:

* f i f y said...

dap nye sis...
terliuq jap..
ehehe..
slamt bpose sis...
fy da abeh ganti da..
tak sabar tggu ramadhan...
yay! (:

* f i f y said...
This comment has been removed by the author.
hazirah abdul rahman said...

memang sedap dEar,,


oh, dah abis ganti ea,,
kt dah ganti awal masa raya hari tuh,,


skang duk puasa sunat jek rejab-syaaban pastu terus ramadhan,,



suka suka,, ^__^

Watie Abd Rahman said...

uish! sedap nmpaknye tuh..

hazirah abdul rahman said...

sedap kak wati,, memang sedap,,=)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails