SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Saturday, July 31, 2010

Dam Ular yang Super Besar





cik zira teringat masa trip cohort ke Melaka pada tahun 2008 yang lepas
selain berjalan, ktrg ada lawatan dan aktiviti ke sekolah, nama sekolah nya cik zira lupa dah
dan setiap daripada ktrg diberikan kumpulan dengan aktiviti masing-masing




dan masa tuh cik zira jadi ketua kumpulan
kumpulan cik zira kena buat permainan dam ular
jadinya, ktrg pon dalam ahli kumpulan ni, bertungkus lumus lah menyiapkan dam ular yang sangat besar dengan dadu yang besar untuk dimain oleh murid-murid sekolah tu nanti




guna recycle paper jek, kertas A4 yang tak guna ktrg cantum-cantumkan jadi papan dam yang besar, ingat lagi masa buat kat blk tv tuh, habis ruang bilik tv ktrg guna




lepas tuh kena lukis ular, ada ular besar dan panjang, ada ular yang pendek ketot jek
kena lukis tangga jugak




setiap kotak kena nomborkan
lepas tuh kena tampal ular-ular dan tangga-tangga yang dah siap dilukis




maka, jadilah Dam Ular Besar ktrg dalam masa beberapa hari





masa kat sekolah tuh, budak-budak sekolah tuh happy sangat dapat main dam ular tuh
dorang pon kena jawab soalan kalau kena petak-petak yang berkenaan




seronok sangat bila ingat kenangan masa belajar 6 tahun tuh
macam-macam pengalaman dapat
kenangan dengan budak-budak cohort, kenangan kendalikan projek bekerjasama dengan pihak sekolah dan murid-murid
semua pengalaman tuh mengajar dan membantu untuk cik zira mulakan kerjaya sebagai guru di sekolah tidak lama lagi




yelah, insya Allah, cik zira nak buat pengajaran cik zira seronok masa mengajar nanti
macam cik zira buat masa praktikal hari tuh
tanaklah budak rasa bosan, nak dorang enjoy sambil belajar, bagi dorang suka bahasa inggeris
insya Allah,,




nak tgk tak dam ular besar ktrg buat?
tp gamba tak jelas sebab amek pakai kamera henset jek







dam ular ni lepas habis aktiviti, izzati dah cop dulu, akak dia nak, akak dia pon cikgu
akak dia nak main dengan anak-anak murid dia,, =)






~sekian~




k,adios!!!,,, by : ierarahman jumaat 30 julai 2010 12.53 p.m.

2 comments:

syafawani said...

haha..penah wat game jugak dulu untuk language teaching..perghh pening..wat track keta lumba..haha..ada petak2 jugk..:)

hazirah abdul rahman said...

oh ye ke dEar,,
tapi walaupon penat, seronok kan kan,, =D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails