SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Thursday, August 26, 2010

cari kerja





salam ramadhan






kes penempatan cik zira dan kawan-kawan cohort agak rumit, dah macam-macam yang kitorang dengar, sampai ke sudah masih tiada khabar berita pape,
padahal kalau ikutkan, senior ktrg 2 cohort sebelum ni lepas exam jek cuti dalam sebulan cenggitu jew terus dapat posting,,
tapi, kitorang pulak terkandas, katanya masalah dari UUM dan ada kata masalah kerajaan yang tidak ber-wang sekarang ni, wallahu'alam, tak tahu mana satu yang betul





jadinya, cik zira dan rakan-rakan kini menganggur, tiada bekerja
mengenang nasib setiap hari,,huhu, sedih bukan?





jadi, setelah berbincang, cik zira telah mengambil keputusan selepas raya nanti, akan mencari pekerjaan sementara jika masih tiada khabar berita apa-apa pasal penempatan kitorang





cik zira nak cuba minta jadi cikgu tadika sebab itu yang serasi dengan cik zira
lagipun, boleh dapat pengalaman dan nanti bila dah posting, boleh lah apply kan jugak apa yang dipelajari masa kat tadika tuh





insya Allah, cik zira nak pergi pusing merata cari mana-mana tadika yang berhampiran dengan uma atok ni, nak minta kerja sementara
tengoklah, ada nasib dapatlah, kena usaha keras sketlah, nak cari kerja sekarang kan susah
dapat tuh kira syukur alhamdulillah





cik zira selalu berdoa dan berharap agar cik zira dan rakan-rakan dapat posting secepat mungkin, tolong doakan sama ye
tak bestlah menganggur lama-lama macam ni
sebelum ni penempatan bagi pelajar yang keluar maktab ni takde pape masalah pun, tapi tang cohort kitorang plak sangkut,,huhu,,
sedih lah macam ni, dugaan betul





takpelah, cik zira akan terus berdoa
jika tiada berita jugak, lepas raya nanti, harus mencari pekerjaan sementara
takmo lah duduk umah jek,,
otak pun makin lama makin beku nanti,,





itu sahaja nak bagi tahu status cik zira buat masa sekarang
kot-kot lah ramai heran kan cik zira tak buat pape duk uma jek,,
nak bagi tahulah,,





buat yang tak tahu lagi, cik zira ni dah tamat belajar selama 6 tahun dalam kursus B.ED TEYL (teaching english for young learners) program berkembar IPG KPP-UUM
tapi, sampai sekarang masih tiada penempatan atas masalah utama yang tidak diketahui






tunggu dan terus menunggu
bukan cik zira sahaja, rakan-rakan cohort yang lain pun mengenang nasib yang sama macam cik zira,, kasihan kami,,huhu





semoga yang terbaik menyebelahi kami tidak lama lagi
AMIN,,,






~sekian~




k,adios!!!,,, by : ierarahman khamis 26 ogos 2010 10.24 a.m.

2 comments:

erienz said...

cuba cik zira pergi Kumpulan Pendidikan YPJ di Tampoi, kat situ bnyk tadika...

hazirah abdul rahman said...

oh ye ke dEar?
okeh2, thanx for ur info k,,
nanti kita pergi tengok,, =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails