SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Wednesday, October 5, 2011

banyak ilmu yang ditimba, bukan perigi mencari timba





sepanjang berkursus setakat ni, banyak sangat ilmu berguna yang cik zira dapat berkenaan kaedah mengajar tahun 2, kssr tahun hadapan. oleh kerana tahun ini cik zira tidak mengajar pendahulu kssr tahun 1, jadi pergi kursus ni memang cik zira tak tahu apa pasal kssr terutama kaedah mengajar dan cara membuat penilaian kepada pelajar. yang cik zira tahu kat sekolah tahun 1 memang banyak fail. semuanya tentang fail. itu sahaja.






jadi, dalam kursus ni sedikit sebanyak cik zira dapat tangkap apa yang cik zira perlu buat dengan anak-anak tahun 2 tahun hadapan sebab pengajaran ternyata tidak sama dengan apa yang cik zira ajar kepada anak-anak cik zira tahun 2 sekarang.



antara contoh aktiviti yang boleh dilakukan dengan anak-anak 
dengan hanya menggunakan kertas dan bahan-bahan mudah yang lain





banyak aktiviti menarik sebenarnya boleh cik zira gunakan untuk mengajar tahun depan yang cik zira belajar melalui kursus ini. diharapkan tahun depan cik zira dapat mengajar tahun 2 2012 dengan baik sepertimana tahun 2 sekarang. walaupun cara, teknik dan kaedah mengajar berlainan, namun tetap cara kawal kelas dan kawal murid cik zira akan praktikkan yang sama supaya anak-anak tahu hormati teacher hazirah dia ni dan dalam masa yang sama belajar bahasa inggeris dengan cara yang menyeronokkan bukan membebankan. Insya Allah.







~sekian~






k,adios!!!,,, by : ierarahman selasa 4 oktober 2011 9.12 p.m.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails