SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Thursday, May 24, 2012

Gaji Mei.





syukur Alhamdulillah. cik zira dah dapat gaji untuk bulan Mei semalam, 23 mei. setiap kali masuk gaji, cik zira akan uruskan mengikut apa yang cik zira dah tulis siap-siap dalam diari MERAH cik zira.






cik zira akan tengok slip gaji dan jumlah gaji yang masuk. kemudian, cik zira akan peruntukkan dengan sebaiknya untuk penggunaan jangka masa sebulan ni sehingga dapat gaji seterusnya.






setiap kali keluarkan gaji cik zira, cik zira akan keluarkan pencen atok sekali sebab gaji cik zira masuk dekat bsn, sama dengan pencen atok. keluarkan gaji, lepas tu simpan sikit dekat ASB, simpan sikit dekat Tabung Haji. bagi bik ani dengan atok dan perkara yang lain-lain. tapi lebih kepada simpan lah. sebab cik zira belum membeli apa-apa harta lagi terutama rumah. jadi, duit yang ada cik zira simpan elok-elok dulu.






cik zira gembira dengan cara cik zira uruskan gaji cik zira sejak kali pertama dapat gaji disember 2010. setiap bulan pun dapat gunakan duit dengan sebaiknya kecuali ada kecemasan tu, nanti hujung bulan mesti sesak sikit. tapi, biasalah kan, kita yang makan gaji ni. sebab tu setiap bulan kena pastikan tak perlulah nak keluarkan duit sesuka hati beli benda yang tak penting. sayangkan duit tu. baik simpan. hehe






~sekian~






k,adios!!!,,, by : ierarahman khamis 24 mei 2012 9.04 a.m.

2 comments:

HanNis SaNia said...

untung la. dok kl ni mcm2 nk beli. x leh simpan... gaji klw 5k pn xckup kot..

HAZIRAH ABDUL RAHMAN said...

alalala, siannya. boleh je sebenarnya kalau kita ajar diri berdisplin dan sayangkan duit. Insya Allah.. =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails