SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Wednesday, May 2, 2012

Maka, tertunailah REDlist ketiga dari empat yang ada.





syukur Alhamdulillah.






terima kasih kepada suamiku kerana telah sama-sama merealisasikan REDlist cik zira untuk mendapatkan Nikon 1 MERAH sejak kali pertama cik zira terpandang dan terjatuh cinta dengan kamera cantik itu.






suamiku memberikan 1K sebagai hadiah hari jadi yang dah lepas, 27 Mac lalu. dia suruh cik zira tambah yang lebih untuk dapatkan Nikon 1 MERAH idaman kalbu tu.






lalu, hari isnin yang lepas, masa dekat Penang, suamiku membawa cik zira membeli Nikon 1 MERAH. nasib baik ada stok yang warna MERAH, tinggal 1 je yang terakhir.






harga asal dia bagi RM 2250. ni untuk Nikon 1 body dan 2 lenses tau. bukan harga 1 lense. tapi, dia bagi last price RM 2050. lepas ditambah-tambah dengan aksesori apa sume untuk penjagaan kamera yang lebih baik, ditolak itu inilah, dapat harga RM 2250 tu balik. kira oklah tu. harga asal dia yang itu, kalau tambah aksesori sikit-sikit tu sume mahu sampai 2500 atau lebih.






apa yang cik zira perhatikan, Nikon 1 ni walaupun dah berbulan lah jugak dekat pasaran, tapi harga dia tak turun-turun pun. masih sama jugak. dan lagi mahal sebenarnya daripada dulu-dulu tahun 2010 yang cik zira beli DSLR D3000 untuk hadiah hari jadi tahun itu. masa tu beli sume satu set baru RM 1800.






takpelah, DSLR tu pun dah dijual untuk dapatkan REDlist kedua. dan sekarang, berkat tambahan duit hadiah hari jadi suamiku bagi, cik zira tambah lagi 1250, dapatlah sudah Nikon 1 MERAH yang memang sangat cantik. gambar amek pun memang cantik. pekerja kedai kamera tu cakap, dia setanding DSLR kalau pandai guna. yang penting, MERAHnya sangat-sangat cantik dan NIKON 1 MERAH ni sangat comel dan memang cik zira senang nak heret ke mana pun pergi.


MERAH yang sangat cantik!



syukur! tinggal 1 je lagi REDlist terakhir untuk ditunaikan. itu kena banyak berdoa sebab bukan boleh dapatkan sendiri. kerja orang lain untuk tentukan cik zira dapat pindah Penang ke tidak bulan Jun nanti. kalau ada rezeki, maka akan lengkaplah REDlist cik zira yang cik zira buat bulan 1, tapi masuk bulan 5, 3 daripada 4 dah tertunai. Alhamdulillah.






lepas ni, dah bolek amek gamba elok-elok dengan NIKON 1 MERAH cik zira ni. kamera enpon simpan elok-elok. 






p/s nasib baik REDlist barang 3 je, kalau banyak, mahu semput nak kena tunaikan semua,,, hehe






~sekian~






k,adios!!!,,, by : ierarahman selasa 1 mei 2012 8.49 a.m.

10 comments:

Muammar said...

wah..dh lame x singgah..yeay..nikon user gak..mari2 la melawat kte http://bookpixx.blogspot.com/

*bile nk jd talent photoshoot nih

cik chinta said...

impian tahun ni satu je. majlis kawin berjalan sempurna. zira, jemput dtg tau

Aiza Haris said...

alhamdullilahh...akhirnyaa kannn....best3

HAZIRAH ABDUL RAHMAN said...

Muammar :


eh, kita dari 2010 dah pakai nikon la muammar. skang je saja nak tuka yang kecik, senang nak bawa,, =)


* bz lah, tak menyempat lagi tuh, huhu

HAZIRAH ABDUL RAHMAN said...

cik chinta :


eh, dapat kad, Insya Allah, kita sampai,, =)

HAZIRAH ABDUL RAHMAN said...

Aiza Haris :


Alhamdulillah, suka sangat,, =)

Peri PiA said...

seronoknya,tahniah ;)

HAZIRAH ABDUL RAHMAN said...

seronok sangat-sangat!


terima kasih,, =)

QASEH ALYN said...

wahhhh.....bestnyer....alyn pun minat gilerr dgn nikon niee.....wawawa...nagis kuat2 sbb jelousss !!!

HAZIRAH ABDUL RAHMAN said...

hehe, sabar k. kt pun duk mengumpul jugak duit sebelum nak dapatkan. dari awal dia keluar dulu duk ngidam. MERAH dia sangat-sangat cantik tau,, ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails