SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Sunday, April 20, 2014

perubahan itu secara perlahan lahan


Assalamualaikum
Luahan di pagi hari 20 april 2014. Jam 1.10 pagi. Khalisah nyenyak tido kat sebelah cik zira ni.

Macam mana ye nak mulakan. Em..
Syukur nak panjatkan pada Yang Maha Esa sebab sentiasa beri ruang dan kesempatan untuk cik zira berubah. Berubah dari segi zahirnya. Ingin dan ingin menjaga diri sebagai hamba Allah dan isteri yang baik. Semoga makin bertambah baik hendaknya. Amin


Bukan sahaja zahir. Batin dan dalaman juga teringin sangat nak baiki. Perempuan kan. Suka sangat bergosip sana sini. Itu pun sebenarnya kena jaga. Sebab dalam bergosip tu kadang ada mengata menuduh la kan. Bukanlah gosip di sini cik zira maksudkan macam gosip artis artis tu ha. Gosip ni masa borak borak ngan kawan kawan.

Mulut dan kata kata. Nak kena sentiasa awas. Itu kadang kadang susah jugak nak jaga. Sebab itu kadang sebelum nak cakap tu fikir jugak perlu ke tak. Tapi kadang terlepas jugak. Yelah kadang dua orang je yang dengar cakap kita tapi dua dua tu terimanya dari sudut pandangan berbeza.

Luaran kalau jaga macam mana pun tapi kalau hati tak jaga dengan baik pun tak bagus jugak kan. Cik zira nak sangat jaga hati ni supaya selalu bersabar. Jangan cepat melenting. Selalu ingat dan minta kat Allah yang baik baik je. Semoga Allah makbulkan.

Ramai dah orang sekeliling pergi. Pergi tak kembali. Takut. Takut bila fikir mati. Apalah nasib cik zira nanti. Apalah hujung cerita cik zira di bumi pinjaman Allah ni. Dah habis di alam nyata. Belum lagi habis di alam barzakh. Allah. Ampunkan aku Ya Allah.

Jomlah kawan kawan. Sama sama kita baiki mana yang kurang. Allah dah bagi macam macam kat kita kan. Apa kita doa Allah makbulkan. Jadi jom buat apa apa tu kita minta Allah redha. Kita minta Allah bagi yang baik baik sahaja. Amalkan yang baik juga untuk simpanan hidup di sana nanti.

Nak berubah. Nak jadi yang lebih baik. Sebab tu nak kena jaga hati dan mulut. Latih perasaan dan kata kata untuk yang baik baik sahaja. Kalau tak perlu diam lebih baik kan.

Allah Tuhanku. Aku mohon Kau ampuni aku keluargaku dan sahabat sahabat seIslamku. Mohon berkati kami supaya kami dapat ke syurgaMu Ya Allah. Tolong Ya Allah. Amin...

1 comment:

Norma NML said...

Slm kenal...

Sama la dgn akak...cuba menjadi yg lebih baik & solehah utk suami...alhamdulillah he never give up to guide me :-)

http://rencahkehidupan-maamieiqi.blogspot.com/

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails