SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Tuesday, January 25, 2011

bila ada yang baru, yang lama dilupa jangan




warna kegemaran cik zira : HARUSLAH MERAH.
jadi, entry ini akan ada barang yang warnanya MERAH-MERAH sahaja ye. harap maklum,, =)






begini ceritanya,
cik zira ada sebuah bekas pensel isi alat tulis dan segala anak cucu cicit semualah. bekas pensel ni pun beli yang dekat barang-barang thai tuh, tak silap harga dulu RM 7 kot ea. dah lama tau pencil box ni. sejak tahun bila ntah. ada lagi cik zira pakai sampailah sekarang. cik zira kan kalau jaga barang, memang jaga betul-betul. akan pakai selagi boleh dipakai.


pencil case lama kesayangan : tapi tengoklah barang berserabut bagai dah!





dan pada hari ahad yang lalu, cik zira bersendirian ke Plaza Pelangi. membeli buku tambahan lagi untuk bebudak tusyen. dah habis cari buku, gatal pergi tengok pencil box sebab nampak warna MERAH dari jauh. aduhai, memang kalah betul lah kalau tengok warna MERAH pujaan hati ni.






tengok terus terpikat. teringat plak pencil box BFF pun jenis ada compartment dalam dia, jadi senang bila nak susun dan cari barang. takdelah bila cari barang kena keluarkan semua barang macam pencil box lama bila barang yang dicari tak jumpa. 


tengok tuh, cik zira ni memang jenis tak pernah buang tanda harga bila beli barang. nape ntah. sampai ke sudahlah nanti tanda harga tuh tetap di situ.




jadi, tengoklah dan beleklah semua pencil box kaler MERAH yang ada dekat situ. mestilah nak yang saiz besar sebab boleh isi semua sekali kan. tengk-tengok, akhirnya berkenan jugak dengan yang pertama cik zira tengok dan pandang. warna MERAH, saiz besar dan harganya RM 10.99 sahaja.






dan dapatlah cik zira pencil box baru. yay!!
balik rumah terus keluarkan segala barang yang ada dalam bekas pensel yang lama, susun ikut kumpulan. mana yang pen-pen, satukan, mana yang marker dengan higlight, satukan. mana yang lain-lain pun satukan. yelah, bekas yang baru ada 3 bahagian. jadi bahagikan semua alat tulis kepada 3 kumpulan. nanti senang bila nak cari. pencil case yang lama tuh simpan dulu elok-elok. kot-kot nanti nak guna letak barang lain pulak kan. elok lagi, kenalah simpan, jaga elok-elok jugak walaupun dah ada yang baru.








memang senang dan memang best ada pencil case yang macam gini. sangat membantu sekiranya kita ada barang yang banyak nak disumbatkan dalam satu tempat. macam cik zira ni, cikgu kan, memanglah alat tulis banyak. tapi dengan adanya pencil case macam ni, kerja pun jadi mudah. alat tulis semua jadi lebih teratur.






agak-agak, kalau ada yang nak tukar pencil case tuh macam cik zira ni, korang carilah kat kedai buku popular eh. 






psssttt,,, warna MERAH lawa tau korang!!








~sekian~






k,adios!!!,,, by : ierarahman isnin 24 januari 2011 10.12 p.m.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails