SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Thursday, January 13, 2011

gaji dan bonus?





alkisah lah kan, cik zira ni kalau pasal bab duit memang terima aje apa yang dapat. sejak dari zaman belajar lagi. elaun mana yang dapat, itulah yang cik zira terima seadanya tanpa banyak soal. yelah orang dah bagi duit pun dah kira bagus kan,, huhu






tapi, apa yang tidak bagusnya dengan perangai cik zira ni, apa yang patut dapat cik zira buat tak tahu je, itulah masalahnya.






member cohort, saiful amin yang dapat posting di kulai, tempatnya sendiri ada sms tanyakan pasal gaji cik zira. dulu gaji pertama pun dia ada tanya. masa kitorang dapat gaji pertama, negeri johor ni dapat tak sama dengan negeri kelantan. budak-budak yang posting kelantan dapat lebih banyak dari kitorang yang posting di johor. oh, rupanya, baru cik zira tahu. kalau amin tak bagi tahu, memanglah tak tahu,,, huhu






dan amin kata lagi, patutnya kita memang dapat rm500 untuk bonus raya hari tu dan rm500 untuk bonus hujung tahun. patutnya begitulah. cik zira pun oh kan aje sebab memang tak tahu apa-apa. dapat duit je terima, simpan dan buat pape yang patut. rupanya macam gitu






jadinya, tak tahulah sama ada kitorang ni macam mana. dapat ke tidak ke atau lewat ke masuknya nanti. dahlah orang lain dah dapat slip gaji tau, cik zira nombor gaji pun takde lagi. mungkin sistem di johor lambat. mungkinlah.






jadi, da pesan dengan amin, nanti kalau ada pape info, roger cik zira. terima kasih banyak-banyak ye amin. harap-harap kita dapatlah apa yang sepatutnya kita dapat. dan kalau dapat, bolehlah simpan terus untuk duit hujung tahun,, ngee






member-member kalau ada info pape, sila roger cik zira yang tiada fesbuk ini ye. terima kasih berbanyak.






p/s apa pun, syukur dengan apa yang dah dapat ni.







~sekian~








k,adios!!!,,, by : ierarahman khamis 13 januari 2011 9.31 a.m.

2 comments:

Cik Puan Bunga said...

Zira sayang,
zira kena rajin tanya dengan CC (kerani kewangan) pasal gaji jangan pandang remeh, kita ada hak. sistem gaji kat johor nilah yang paling class sekali tau cuma terpulang pd kerani rajin nak uruskan atau tak, kalau zira posting sebelum 2011 maka zira layak untuk bonus rm500 untuk raya dan rm500 untuk akhir tahun. tanya kerani, seribu tu boleh simpan buat kawen tau! :)

hazirah abdul rahman said...

ye kak bunga sayang,

itulah,macam segan nak tanya pasal duit ni,tp disebabkan member kata memang patut dapat, memang kena tanyalah nanti.dorang buat kerja cepat, kerani tu semua tapi tak tahulah silap kat mana sebab budak2 posting johor semua tak dapat rm1000 tu lagi kak.


itulah, dapat tambah 1000,tambah duit simpanan kahwin,, ngee



thanx sangat akak,, =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails