SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Wednesday, September 12, 2012

makan-makan nasi berlauk.



oh, sebelum bercerita lanjut pasal tajuk entry itu, baiklah cik zira kongsi apakah sarapan cik zira pada pagi rabu permai ini. sarapannya ialah Laksa Johor. kan men kan, sarapan makan laksa johor. kelass betul!






baiklah, lupakan pasal laksa johor yang sedap masakan bik ani itu. kembali kepada tajuk. semalam, dekat sekolah cik zira, kitorang cikgu-cikgu sesi petang ada buat makan-makan. nasi bawa sendiri, lauk masing-masing bawa. cikgu petang ni kalau bab makan-makan, memang penuh meja macam makan dekat hotel je gayanya. ala buffet.


cik zira bawa ayam kicap blackpepper tapi versi manis gitu. ala-ala letak madu kata kak nor. selalu kan versi pedas, tapi semalam cik zira masak versi manis. ini bahan-bahan masak ayam kicap blackpepper yang sangat mudah tu.





dan ini hasilnya. masuk dalam bekas.






dan sangat seronok makan-makan semalam sebab sangat banyak juadah yang ada. cik zira makan sampai kenyang. nak tengok makanan sedap tu? ha, jom!


 ulam-ulaman dan segala jenis sambal untuk dicicah

 sambal udang, kupang dan sambal telur

rojak petis, karamel, tempe goreng dan roti jala + kuah kari




cik zira suka sangat bila ada makan-makan macam ni. cikgu-cikgu petang ni kalau bab makan, bab bawa makanan, semua sporting. tu bila buat makan-makan, macam-macam ada. sayang cikgu-cikgu petang!




p/s hari ni kena pergi maybank sebab kad atm maybank hilang. baru perasan semalam. tak pernah pun hilang. sedih betul. huhu





~sekian~



k,adios!!!,,, by : ierarahman rabu 12 september 2012 8.16 a.m.

2 comments:

Cik Zaniff said...

sedapnya tengok...tambah-tambah ngh puasa nih..heee

HAZIRAH ABDUL RAHMAN said...

orang ngah puasa memang tengok makanan sume sedap je. hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails