SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Monday, June 29, 2015

tips : terawih bila ada anak


Salam ramadhan buat semua. pejam celik dah lepas seminggu dah berpuasa kan. sekarang ni dah minggu kedua berpuasa. syukur.

alhamdulillah sebab masih dapat menunaikan terawih walaupun bersendiri. inilah pengorbanan ibu ibu di bulan ramadhan. mana yang ada anak yang bila fikir fikir nak bawa masjid akan banyak risau takut dan sebagainya, baiklah berterawih di rumah sahaja.

sejak ada khalisah, cik zira memang buat terawih sendiri. kalau ada kesempatan memang baru akan ke masjid terawih di masjid. kalau tidak memang di rumah sahaja.

tahun ni, hari pertama terawih, apa yang cik zira buat nak lekakan khalisah? cik zira amek semua baju yang dah basuh keluarkan dari mesin basuh, letak atas tilam khalisah. asingkan siap siap hanger untuk baju dia dan hanger besar untuk baju ibu ngan babah.



tu kerja khalisah. sangkut baju kat hanger. berjaya jugakla khalisah buat walaupun tak siap semua. hari pertama terawih lagi dah bagi tahu khalisah banyak kali, ibu nak solat banyak banyak, nak ngaji banyak banyak. nak bagi dia faham.

dan alhamdulillah, hampir setiap malam terawih di rumah, khalisah ada kerja dia sendiri yang dia boleh buat. main dengan ultraman, main masak masak dan yang paling membantu ialah utube. bila khalisah dah rasa boring, nanti dia amek phone atau tab buka utube.

terima kasih Allah bagi cik zira kesempatan buat terawih walaupun bukan di masjid. terima kasih Allah sebab kurniakan khalisah yang baik bagi ibu peluang cari pahala bulan ramadhan ini. terima kasih Allah.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails