SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Wednesday, June 15, 2011

they love animals!





minggu ni cik zira dah mula mengajar tajuk baru untuk Year 2. tajuk the animal world. mula jek tajuk cik zira perkenalkan beberapa binatang yang ada dalam tajuk ni. tunjuk gambar dan aja sebut dan eja nama binatang tu supaya dorang kenal dan tahu nak eja nama binatang tu semua dalam bahasa inggeris. dalam bahasa melayu memang dorang tahu tapi tak semua tahu nama binatang tu dalam bahasa inggeris. takpe, Insya Allah lepas ni bila cik zira selalu ulang-ulang dorang akan ingat.






cik zira suruh dorang lukis dan namakan binatang tu dan warnakan. budak-budak kan, memang suka melukis walaupun ada yang tak pandai lukis binatang tapi cuba jugak dan ada lah rupa binatangnya walaupun comel dan kelakar.






okehlah tu, cuba kalau suruh cik zira ni ha yang lukis, mahunya jadi rupa apa, tak jadi rupa binatang,, ngee






sebab tu print je gamba, tak lukis, sebab memang takde langsung bakat melukis,,, ;)






walaupun diri sendiri bukan pencinta binatang, tapi akan cuba mengajar tajuk animals ni dengan sebaiknya sebab bukannya kena bawa binatang betul pun kan, kalau bawa memang sumpah cik zira tak berani nak ajar tajuk binatang ni. kalau setakat serangga ke berani lagilah. kucing pun cik zira takut,, hee






tajuk ni mungkin akan mengambil masa sehingga 2 minggu lebih ke 3 minggu untuk cik zira habiskan sebab skop pengajarannnya luas. takpe, ngaja pelan-pelan, yang penting bagi budak faham. tak payah kelam kabut nak habiskan cepat-cepat kan,, ;)






p/s suka betul tengok lukisan anak-anak cik zira. ada yang comel sangat tengok,, ^____*







~sekian~








k,adios!!!,,, by : ierarahman selasa 14 jun 2011 9.40 p.m.

2 comments:

CPM honey_nurhaliza said...

ieraaaaa....mana mghilangggg???

HAZIRAH ABDUL RAHMAN said...

CPM!!!
ada je kat sini cpm,,
cpm nak dapat baby dah,,, bestnye,,=)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails