SILA KLIK

Hazirah & Khalis

Daisypath Anniversary tickers

KAMU-KAMU YG KUHARGAI

Tuesday, March 31, 2015

menu tengah hari : daging goreng berlado + tauhu jepun


dalam banyak banyak lauk nak masak, cik zira selalu fail masak daging. tak pandai bagi bebetul empuk sebab jenis masak nak cepat siap je kan. 30 minit dah siap dua lauk dah terus makan.

jadinya, adalah satu hari tu ada belen lagi daging batang pinang suamiku beli. duk fikir ni apa nak masak. cuba masak daging goreng berlada. sebab memang suka makan selalu beli je kan kalau kat jb beli kat masakan minang dekat kampung melayu tu.

alhamdulillah, jadi! daging jadi sebabnya goreng dulu. hehe. lada pun jadi cukup masam manis masinnya. cumanya, haritu potong kecik kecik sangat. lepas ni nak masak ni lagi potong daging bagi beso beso sket baru puas makan.



lauk lagi satu, masak tauhu jepun berkuah. pedas lawan dengan lauk berkuah sket.

ok. selamat memasak!

1 comment:

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam zira,
my boboboy memang soka sangat tofu jepun tu :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails